Thursday, September 3, 2015

BERJIMAT CERMAT IKUT SERUAN PAK MENTERI :P

Hari ni saya buat projek suka-suki seluar untuk si anak bungsu...potong seluar si ayah, jadikan seluar si anak...

Selalunya gitu lah...bila si ayah dh tak nak pakai mana-mana seluar atau baju dia, saya tak kan terus buang...saya potong and make something...

Jimat kan (",)

Lepas ni sesiapa yang belum pernah buat, silalah buat...tambah pulak yang hobi menjahit, memang seronok lah dapat jahit sendiri pakaian anak-anak...pastu sengeh sorang-sorang seronok tengok anak pakai apa-apa yang kita jahit sendiri...hahaha

Selain tu dapat gak berjimat...selamat duit poket en.suami :P

Caranya mudah je...
Jahit kiri kanan kaki seluar...
Cantum cawat seluar...
Kemudian jahitkan getah pada pinggang seluar...
Lipat dan jahit basi pada hujung kaki seluar...
SIAP!!!




Alhamdulillah...siap sehelai seluar untuk adik...



Sorry gambar tunggang terbalik...
si kakak yang pakai seluar merah ni pon hasil daripada t-shirt si ayah jugak...(",)

Ok selamat mencuba!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...