Thursday, November 13, 2014

TUTORIAL: Memasang Butang Baju ~ baSic sKiLL

Entri kali ni nak kongsi cara memasang butang pada baju....
basic skill ye..hehehe
bukan untuk yang jahit baju je(tailor)...kalau butang baju korang tercabut pon kena jahit sendiri ye dak? ke antar tailor gak? hehehe

tutorial ni simple dan mudah je..lain orang lain caranya...ini cara yang saya buat..tak rumit pon...mudah saje :-)
kalau melihat pada gambar pun boleh faham kot...

mula-mula jahitkan lubang butang...
kemudian teruskan ikut step-step macam dalam gambar di bawah..



~tebuk lubangya..saya gunakan penetas benang aje..
~kemudian tandakan dengan jarum
~letakkan butang pada jurum..(eh betul ke ayat gini? boleh faham kot..tgk gambar ye..)
~jahitkan butang dan...SELESAI...

**sebelum jahit lubang butang tu tanda lah dulu ye...supaya butang kita tu nanti sama je jaraknye...ok TQ

JOM TENGOK GAMBAR-GAMBARNYA









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...